Året 2006. Here is the story!

Året började med att jag gick till SvD för att prov jobba mina tio pass. Jag överlevde knappt och jämt men tack vare mina vänner som jag kunde prata med ist för att ringa till folk och tracka på dom en tidning som jag själv inte ens tycker om. Sen var det SvD fest och blev nell som avslutning. Sen var det till att planera min ner resa till Italien igen, 5 februari drog jag till varmare bräddgrader. Emelie mötte mig på flygplatsen och vi drog direkt till mc donalds för en latte och prata om vad som har hänt den senaste månaden vi var ifrån varandra. Sen var det till att flytta in hos en vän, vid namnet Enrico. Fick bo där i en månad och han ville inte få betalt heller. an är en ängel och jag är skyldig han en stor tjänst. Det blev väldigt mycket festande och blev även bestulen på Rolling stones. Både plånboken och digitalkameran. Helt borta! Men livet går vidare och dagen efter åkte jag till Schweiz med Emelie och Andrea. Gratis resa tackar man inte nej till. Vi var i Lugano, det var så fint. Åt en pizza medans det spö regnade ute. Lite trist att det regnade största delen av vistelsen och det var äve dimmigt. Men innan vi skulle dra oss hemmåt så sken solen. Två veckor efter den resan drog vi tre vidare till Toscana och besökte Florens som jag förälskade mig i. Efter att ha kollat på sevärdigheterna och ätit på Florens kändaste glassbar så drog vi vidare till Lucca där vi skulle övernatta på hotel. Nästa morgon blev det Pisa och göra det berömda, ta kort så det ser ut att man håller i tornet. Fick till bra kort. Sen till Viareggio vid havet och besökte karnevalen. Det var så kul, alla var glada, hade konfetti krig med både barn och vuxna. Tog fram barnet i oss. badade fötterna i havet och ville inte gå där ifrån men på kvällen var det dax att åka hem till Milano. Emelie var tvungen att jobba. Jag sökte lite olika jobb men kände att jag vill njuta av tiden och bara ha kul ist för att jobba. Det finns det tid i resten av livet. Magnus kom tillbaka efter sin vistelse i Sverige. Drog till Dolomiterna med Emelie, Magnus, Andrea och Cristian. Festade villt och upplevde svensk kyla. Brrr...Besteg ett berg som tog tre timmar och sen ett förtjänt bad med vin, pringles, godis och så klart choklad. Killarna kom hem efter att ha åkt skidor i alperna och lagade middag åt oss. Mumss. Flyttade runt till säkert tio olika ställen hos vänner och det blev för myclet på slutet så jag tog i på vandrar hem där jag träffade en norsk och en canadensare. Gick på resturang sista dagen där för oss alla och åt pizza och tiramisu till efterätt. Sen checkade jag in hos Emelie min sista vecka. Fredagen var den dagen då jag var som räddast i mitt liv. Jag var ute och shoppade och tog trammen till Emelie för jag orkade inte gå. som vanligt köpte jag ingen biljett och kontrollanterna var på tramen som jag inte såg när jag klev på. Kommer fram till mig och jag försöker använda min svenska charm. Men tyvvär så bet det inte på dom så jag betalade böterna på 34 euro. Senare på kvällen blev vi "upp raggade" av två killar som körde fyrhjuling. Dom körde runt med oss ett tag sen fick vi köra och man måste ha körkort för det. har jag det: NEJ! Så på kvällen när vi skulle till Rolling stones kom dom och hämtade upp oss och skulle köra oss dit. Tror du inte att polisen kommer när jag kör och stannar oss. Jag stod och skakde ben och var livrädd. Fråga Emelie panik slagen vad ska jag göra. Men som tur va flörtade polisen med mig och jag flörtade tillbaka och slapp nått problem med det. Pust...Hur tur kan man ha i oturen? Väl inne på Rolling stones festade vi loss en sista gång. Hade jätte kul, blev inte så mycket sömt för dagen efter åkte vi till Venedig över helgen. Bodde på ett mysigt hotell och njöt av staden. Sen var det bara hem och packa alla saker för det var dax att bege sig hem till Sverige. Fick sitta på malpensa flygplats från 05.00 till 11.00. Krongel med min biljett. Huvudsaken att jag kom hem. Väl hemma överaskade jag vännerna. Hade inte sagt att jag skulle komma hem. Sussi blev chockad på sitt kalas när jag stod i dörren helt plötsligt. Planerade i två veckor med Sussi att vi skulle dra över till England och hälsa på Mike och Luke som vi träffade i vintras. Bodde hos mike i 1.5 månad. Suss åkte efter en och jag stannade till slutet av augusti. Jobbade som bartender både på Apres och The feria. Saknar vännerna och jobbet speciellt. Åkte till Leeds på husfest. Går inte beskriva hur roligt vi hade, så kul. Även till London för att se sevärdigheterna där. 15 augusti landade jag på skavsta flygplats och Emelie mötte mig. Åkte hem till henne och såg hur hon bodde i stora skedvi. Åkte till kupolen i borlänge och shoppade, träffade hennes vänner och bio med Linn och Enelie. Pirates of th carrebien 2. Sen en lång resa hem till Östersund och överraska familjen. Dom viste inte att jog skulle komma hem. Under hösten har jag jobbat som servetris på gamla teatern och festat med Jossan. Emelie kom även på besök i slutet av oktober. Trevligt. Sökte skola till Florens för nån dag sedan så det är bara att vänta på besked om jag kommer in eller inte. Det är mitt år i stort sett.
   Nu är det bara att hoppas att nästa år blir lika kul och händer mer spännande saker. Men det ska nog ite vara nåt problem för min del. Åker till Italien den 8 januari och ska jobba som au-pair och gå i skola och läsa Italienska. Gratis skola. Sen blir det en tripp till Barselona och hälsa på Emma i slutet av januari.

                                                                                 GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback