Jobb Jobb och åter Jobb

Ännu ett långt arbetspass, 14.5 timme blev det igen. Det gick bra att jobba med tanke på att jag va små sjuk. Alla var så trevliga och glada igår. Ja fick så trevliga gäster. På slutet innan vi stängde fick jag mig en dans av en äldre man. Jag hade serverat han under middagen och pratat med han lite då och då. han ville beställa avecer titt som tätt. När jag serverade kaffet sa han till mig: Du är kvar här sen va? Jag svarade: Jag komer vara kvar ett bra tag till, måste städa upp och röja bort borden så ni kan dansa sen. Då säger han: då ska vi ta oss en dans. jag svarar: jag vet inte om jag kan det sen, måste städa bort så mycket för att det ska bli klart någongång. Senare på kvällen när jag håller på att rengöra ett bord tar han tag i mig och säger: kom så tar vi oss en dans. Så vi dansade loss på dansgolvet. Jag älskar mitt jobb. Även fast det är slitsamt så är det värt det för man träffar så otroligt trevligt och roligt folk som man annars inte skulle träffa.
   Jag jobbade min sista dag igår på Gamla teater. Lite tråkigt men kan alltid komma tillbaka till sommaren om jag är hemma. Nu ska jag njuta av ledigheten i tre veckor.

   När jag kom ut från jobbet ligger det snö på backen. Helt underbart att äntligen är snön tillbaka. jag hade hört under kvällen folk som hade varit ute och rökt att det snöade. Men jag hade ingen ledig stund för att gå ut och njuta ett tag utan gjorde det 04:30 imorse när jag kom ut från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback