Ny hem kommen från bio

Har precis kommit hem från bio med Jossan, the holiday. För att det var premiär så blev jag lite besviken. vart var allt folk, det var inte många personer inne i salongen, troligtvis var dom flesta på bond filmen. The holiday var väldigt bra, byta hus, bil, allt över två veckor. Skita i allt som e hemma och bara ta första bästa plan över halva jordklotet. Det är så det ska vara. Pröva nånting nytt för en gångs skull. Funderar på att göra samma sak nästa år. Stanna i Florens över jul och nyår. Vill så gärna fira dom högtiderna utomlands. Det känns lite konstigt att säga utomlands till Italien nu om jag ska va ärlig. Det är ju där jag har bott den största delan av tiden efter studenten och ska tillbaka. Känns nästan som mitt andra hem. Vet inte vad man kan kalla utomlands längre. Fast Grekland kommer nog va ett sånt land som alltid kommer förbli utland, men vem vet. Jag har så mycket att skriva nu för tiden, det vill inte ta slut. Är det för att jag är så uppspelt av allt som händer och kommer hända dom närmsta veckorna eller vad. Det är så kul att jag knappt kan låta bli att skriva. Vill få ur mig det jag tänker och grubblar på, det jag skrattar och gråter åt.

   Jo, förresten jag har blivit bättre i min förkylning så det ska nog inte bli allt för jobbigt att jobba imorgon hoppas jag. Imorgon kommer en kär vän hem och jag hoppas jag hinner träffa dig innan jag börjar jobba annars så är söndagen din..=) Pratade med Klevis idag, en vän från Italien. Det kändes så skönt. jag känner mig så lättad när jag pratar med han. Det går så enkelt fast ändå inte. Jag måste ta fram all Italienska och det är inte det enklaste men gör mitt bästa.

   Nu känner jag att jag bara skriver på så jag ska gå och kolla på en film eller läsa en bok. 9 dagar kvar till julafton och 23 dagar kvar tills jag åker till Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback