Söka skola

Imorgon ska jag skicka in ansökningspapper för skolan i Florens. Spännande , spännande. Äntligen kan man börja söka inför höst terminen, som jag har väntat och väntat på det. Sen är det bara att vänta lite till så man får reda på om man kommer in eller inte i slutet av mars skulle det vara.

Så dom här tre månaderna kommer jag bita på naglarna och va nervös inför om jag kommer in eller ej..haha *skämt* Jag kommer bara ta dagarna som dom kommer och njuta av tillvaron.

Snart börjar jag skolan ändå, ska läsa Italienska medans jag jobbar som au-pair. Ska bli så kul att få börja plugga igen, jag har saknat det väldigt mycket. har försökt att studera själv nu under hösten att plugga in Italienska. men det är väldigt svårt utan en lärare som kan rätta till felen som man gör. Så det la jag ner ganska fort men jag har studerat in landet ist ganska mycket. Speciellt Florens. Läste en jätte bra och intressant bok av Ingrid kopra - Hemma i italien. Den rekomenderar jag starkt.

Var in på mellandags REA:n idag, men orkade inte bry mig och kolla på det utan köpte det jag behövde. Köpte massa olika sidenband som jag ska ha till hårband, super mina färger. Kan även ha dom i midjan sen, Två flugor i en smäll..haha

Nu är det att smida lite planer inför nyår som gäller, undrar vad det blir i år.

Kommentarer
Postat av: S

Nyår blir festen av sa sofi igår, ankan hade ringt henne så det är fixat som det verkar, jippie. Men dock ingen skjuts dit eller hem så det får vi klura på. Har du det bra hemma? PUSS

Postat av: emma

Tack för drinktipset

2006-12-28 @ 18:14:27
URL: http://www.emmakristensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback