Welcome 2 Sweden.

Nu sitter jag på Arlanda flygplats och väntar på flyget hem till Ö-sund. Det går 22.30. Men jag är van vid väntan så tiden som är kvar ska jag gå runt och strosa. Fördriva tiden helt enkelt. Jag åkte till Milano i söndags formiddag och Klevis kom och hämtade mig på tågstationen. Vi åkte hem till han och lämna min packning och sen gick vi och åt lunch, mc donalds..haha Gick en promenad, gick till internet cafe, hyrde två filmer på blockbuster, the break up och cars. Båda var bra, blev även pizza på kvällen från da willy. Klevis jobbar där.
Mondag morgon begav jag mig ut på en promenad, tog lite kort, såg där jag bode första gången på corso indipendenza. Såg ut som vanligt. Sen blev det att jag gick till san babila och duomon för shopping. För en gångs skull så kunde jag behärska mig med shoppingen. Vad betyder det, har jag blivit vuxen och förståndig? Klevis mötte upp mig vid 11.00 men har hängde inte med länge, kanske max:15 min sen drog han hem. Ville shoppa ensam oxå men ville inte säga det direkt rakt ut så jag sa det lite smidigare. Senare på dagen träffade jag Masha och hennes tvilling syster Shiva. Super trevliga tjejer. Dom började fashion design skola för två veckor sedan. Vi gick och tog oss en fika och pratade massor. Jag berättade vart saker och ting låg. Ska åka och hälsa på dom senare i vår hade jag tänkt. Sen på kvällen tog vi det lugnt, kollade på tv:n, pratade. Det bästa med att umgås med Klevis är att vi bara pratar Italienska, no english! Och jag lär mig så mycket. har blivit så bra bara på dom är tre veckorna jag har varit i Italien.

Idag har det mest blivit att packa det nyinköpta sakerna och sen iväg till linate flygplats. Flyget blev framflyttat 50 min. Det skulle igentligen gå 12.40, men gick 11.50 ist. Det skulle vara strejk i norra Italien efter 12.00. Hade turen att det inte blev försenat eller så ist. Ännu mer vänta! Åkte fast med båda mina väskor i tullen. Det kommer fram en vakt och säger: är det din väska? Då hade jag glömt att tagit ur vattenflaskan..men det var lugnt. Sen när nästa väska kommer och jag tar det. hon frågar igen: är det din väska det här med? Då fick jag följa med henne så hon fick kolla i väskan, då var det mina rit pennor som var tjuven. Jah viste att jag inte hade någon vätska i väskan så jag blev lite fundersam om vad det kunde va. Åkte även fast när man går igenom säkerheten, då var det min hårklämma som pep..haha

ne, ska väl gå och köpa mig en tidning eller så snart.  Bilder kommer imorgon när jag är hemma och har tillgång till att sätta in bilder. Funkar inte här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback