Allt i ordning inför flytten

Idag fick jag papprerna från CSN att jag beviljatts lånet som jag sökte. Först när jag läste dom var summan mycket mindre än vad själva skolan kostade så jag blev väldigt orolig att det mste vara något fel. Fort som tusan tar jag upp telefonen och ringer dit utan att kolla klart i papprerna. Fick prata med en jätte trevlig tjej och hon berättade att jag hade beviljats det jag sökte och sen under vårat samtal så såg jag det pappret. Snacka om en utpustning av lättnad där. Jag var helt förkrossad att jag kanske inte kunde börja på skolan eftersom pengarna inte räkte till. Men nu är det bekymret över. Det tog snabbare tid än jag väntat mig. Hade helt glömt bort att jag väntade svar därifrån eftersom dom hade skrivit att det kan ta väldigt lång tid innan lånet blir beviljat.

   Nu är skolan klar, lånet klart och flygresan bokar jag när jag kommer hem från Milano nästa vecka. Ska prata med vännerna om jag kan bo hos dom några nätter innan jag tar tåget ner till Florens. Fick flytta i i lägenheten den 4 september så den 2 september åker jag väl ner.


   Jag är såååå taggad på att dra dit ner nu. Så fort jag tittar i en tidning får jag massa inspiration. Måste bara få lite ledighet så jag hinner med att skissa upp design ideérna som jag får. 


   Pratade med chefen idag om att få jobba under stråket, det var inga probelem det fick jag jätte gärna göra. Jag tror chefen tycker att jag är dröm personalen. Jag tar dom jobben som dom flesta aldrig vill ha. Som jag tycker är super roliga. T.o.m Tobbe tycker jag verkar var dröm tjejen. Jag blev ju lite besviken när jag inte fick börja i städet, hade ju sett fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback