Drinkar till personalen.

Igår var det dop för lilla Abbe. Så söt kille! Och värdens godaste tårta. När dom hade ätit av buffen och tårtan var det snabb avdukning för då öppnade resturangen. Men under tiden som vi hade öppet var det 2 personer som åt. Då hade jag mer tid att prata med arbetskollegorna och kolla lite på melodifestivalen.

  Ni ska bara veta vilka miner Tessan, Pia, Pillan och några fler gav mig. Det var en hotell gäst som var från Italien, det viste inte jag. Han ville ha en öl, det kunde han säga på engelska. Då sa jag vad det kostade men han förstog inte. Tessan sa han pratar inte engelska. Vad pratar han då sa jag. Italienska. Quarantaquatro grazie slänger jag ut direkt. Dom tappade hakan bokstavligt talat. Även han som var från Italien blev lite chockad. Fasiken va kul det va, har aldrig i hela mitt liv sett något liknande. Tessan hade försökt under hela veckan att få fram saker till han men hade inte funkat. Dom blev väldigt imponerade av mig att jag kunde prata Italienska. Sen ville dom att jag skulle översätta massa annat.

   Senare under kvällen var jag bartender. Tessan, Pia, Pillan, Micke, Nicklas, Fredrik, Freddan, Ida och Danne beställde massa olika drinkar. Jag har en drink uppkallad efter mig. Helena, you have to taste it. So delicious! Innehåller absolute päron vodka, mer avslöjar jag inte..=)

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter härligt du! den drinken skulle jag vilja smaka;) kanske om du kommer upp till åre nåt...

Postat av: Anonym

Hoj! Hur går de i stan? Jag är i hede nu, har varit i min stuga. När kommer du till övik? puss

2007-03-08 @ 13:34:08
URL: http://rufsig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback