Figurino....



Dagenens lektion på skolan var att rita transperanta klädesplagg ovan på vanliga kläder. Blev bra teckning som jag gjorde på lektionen, det går lättare och lättare för varje dag som går med aqvarell pennorna och pantone pennorna. Kan inte lägga ifrån mig dom. Mina nya favoriter.


   

Igår kväll när jag satt och gjorde mina läxor för morgondagen, gick proppen. Lite panikslagen för att jag inte skulle hinna bli klart med dom, och att jag höll på att tvätta och gräddade bröd. Och att mina rumskamrater skulle duscha, det dom fick göra i kallvatten. Panikslagna ringde vi hyresvärden och han fick försöka guida mig men det gick inte så bra så hans son kom och hjälpte oss som tur va. Slutade bra och jag fick mina läxor gjorda till slut.


Idag gjorde jag även en teckning till historian, vi ska rita av en bild från lektionen om olika tider och sen ska vi göra en ny outfit som dagens människa skulle använda.


Mer uppdateringar kommer snart...


XOXO Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback