Milano tripp med mamma och pappa i helgen

Trippen började tidigt i fredags, klev upp 05.30 för att hinna med tåget som gick 07.08 till Milano från Florens. Framme efter 3 timmars tur på ett tåg gick jag direkt och tog metron till duomon och gick sen genoom corso vittoria emanuelle II för att titta om hm är öppen. desperat efter hm var man..haha Sen tog jag mig en caffe latte på donken och satte mig på bussen till Linate flygplats. Satt och väntade på att mamma och pappa skulle landa och sen åka in till stan och checka in på vandrarhemmet där vi bodde i helgen. Under helgen har jag vissat dom runt i min gamla stad där jag har bott 7 månader av mitt liv. Duomon, castello, san babila, corso buenes aires, central stationen, mitt gamla hem, modegatan, navigli, via torina och massa mer. Mycket gång blev det och lite shopping. God mat har vi ätit, pizzan sprade vi till denna vecka som kommer så ska dom få äta på florens godast pizza..=) Hittade en affisch som skulle pryda hela mitt rum här i florens. Beckham i storskala med bara kallingar..=) Bilden ser ni nedan. Idag tog vi tåget kl. 11.00 till Florens. Chekade in mamma och pappa på hotellet och sen tog vi med oss alla mina saker som dom fick ta ner från sverige, massa kläder, skor, tidningar, skissblock, och det vikigaste, Fiskbullar..mummss. Här ser ni lite bilder från Milano. Jo, jag träffade min gamla italienska lärare som besökte sin dotter i milano. Kul att träffa dom två. Hon skulle lägga upp en bild på min gamla skola och visa att det går frammåt för mig och att jag föjer min dröm. Hon var så stolt över mig..=)



 

image671

              

        

Kommentarer
Postat av: sophie

hej..satt o sökte på bloggar från italien och hittade din. bor du i florens? isåfall är vi grannar..

Postat av: sophie

jag kommer från piteå, men jag flyttade därifrån som 15 åring. som du nog såg på min pres så är jag i italien sedan 6 år..

om du har lust o hänga med lite svenskor så börjar jag ha en grupp som jag träffat genom bloggen.hehe..

du kan adda mig på msn om du vill, eller maila, om du skulle vara intresserad.

kram

2008-03-24 @ 20:44:00
URL: http://sophiequi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback